پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3927
-
الف
+

سیروس مقدم: به «زیر هشت» تعصب دارم!

چرا کارگردان سریال «زیر هشت» تعصب خاصی روی این اثر خود دارد؟

تصمیم به پخش سریال «زیر هشت» از آی‌فیلم فارسی بهانه ای شد تا نظر کارگردان آن سیروس مقدم را درباره این سریال منعکس کنیم. 

به گزارش آی‌فیلم، مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۹ ساخته شده و نگارش فیلمنامه این سریال را سعید نعمت‌الله برعهده داشته است.

سیروس مقدم در گفتگو با مشرق درباره این سریال گفت: "با خودم گفتم: چرا «زیر هشت» را در بین سریال‏هایم جور دیگری دوست دارم و نسبت به آن تعصب می‏ ورزم؟ برای من وطنم، خانواده‌‏ام و دینم به منزله ناموس من هستند، اما «زیر هشت» هم به این لیست اضافه می‏‌شود. آری «زیر هشت» مثل ناموس من است و نسبت به آن تعصب دارم."

وی در ادامه افزود: "حتما می پرسید چرا؟ من می ‏گویم برای اینکه «زیر هشت» تنها سریال من است که تماماً منطبق بر رویاها و خواسته‏ های من ساخته شد. فیلم‌نامه سعید نعمت‌الله کاملترین فیلم‌نامه‌ای است که ساخته‌ام، آدم‌هایش را کاملا می‌شناختم، حرف‌هایشان را می‌فهمیدم، عصیان‌گری عطاخان عمو را درک می‌‏کردم و از همه مهمتر لحظاتی در فیلم‌نامه بود که منقلبم می‏‌کرد و هیجان‌زده می‌شدم. شخصیت عطاخان عمو با بازی زیبای امیر جعفری خیلی خوب نوشته شده بود؛ مثل منصور با بازی کامران تفتی و... سالیان درازی بود که در کارهای نمایشی ما کاراکتر مرد با تمام خصوصیات مردانه حضور نداشت؛ عطاخان عمو همان وجوه مردانه گم شده قصه‌های ما بود که تا قبل از آن به گونه‌‏های سترون و اخته و ناتوان با تمایلات و روحیات سانتی مانتالیزم در بسیاری آثار دیده بودیم."

کارگردان «زیر هشت» همچنین اضافه کرد: "عطاخان عمو شاید تنها مرد به معنای واقعی فیلم‌نامه‌ها بود که روحیه‌ای عصیان‌گر، نگاهی مردانه و رفتاری قدرتمندانه را به نمایش می‌گذاشت و مردم را با خود همراه می‏‌کرد. در زمان ساخت «زیر هشت» حال خوشی داشتم، هر آنچه را که می‏ خواستم در اختیارم بود، عجله‌ای برای اتمام کار در میان نبود؛ شاید به همین خاطر است که «زیر هشت» در بین کارهایم بسیار به خودم نزدیک است و نسبت به آن تعصب دارم. «زیر هشت» را خیلی تلاش کردند تا در بین آثار نرم و لطیف و پفکی سریال‏ های دختر و پسری، خانواده ‏های بی درد و غم، لوکیشن‌‏های شیک و تر و تمیز و چهره‏‌های ویترینی زیر ابرو برداشته، به زمختی و تلخی و سیاه نشان دادن حقایق، پنهان كنند، اما با استقبال مردم از آن متقاعد شدم که «زیر هشت» همان داروی تلخی است که برای درمان بیمار پردرد معجزه می‏ کند و شفا می‏ دهد و بار دیگر می‏ گویم «زیر هشت» ناموس من است."

داستان این سریال درباره عطا شاگرد یک جواهر فروشی است که عاشق منیژه دختر صاحب کارش می‌شود. همه با این وصلت مخالفند اما "منیژه" حاضر می‌شود در صورت قبول یک شرط با عطا ازدواج کند. منیژه از عطا می‌خواهد از جواهرفروشی دزدی کند که....

امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، کامران تفتی، آتیلا پسیانی و آرش مجیدی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال ایفای نقش کردند.

بر اساس این گزارش، سریال «زیر هشت» از جمعه 31 مرداد هر روز ساعت ۱۸ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌ ۲ بامداد و ۱۰ صبح روز بعد بازپخش می‌شود.

ا.ا/ ا.ز

مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» از شبکه آی‎فیلم پخش می‌شود

گریم‌های متفاوت امیر جعفری + تصاویر

 

نظر شما
ارسال نظر